Як правильно встановити велокомп’ютер на велосипед

Як правильно встановити велокомп’ютер на велосипед

Як правильно встановити велокомп’ютер на велосипед

Рано чи пізно кожному велосипедисту стає цікаво, з якою ж швидкістю він їде і скільки кілометрів вже проїхав. А скільки часу він був у дорозі? Яку максимальну швидкість зміг набрати? На ці та багато інших питань допоможе відповісти дуже зручна і корисна для велосипедистів штука – велокомп’ютер. Справді, цей маленький прилад здатний дуже урізноманітнити будь-яку поїздку! Ви завжди зможете контролювати процес руху і стежити за своїм прогресом, змагаючись із самим собою.

Сучасні велокомп'ютери бувають провідні та безпровідні і зараз вже більше нагадують смартфони. Але, як правило, хоча моделі можуть і відрізнятися, всі ці пристрої мають кілька базових функцій:

  –  поточна швидкість;
  –  cередня швидкість;
  –  максимальна швидкість;
  –  загальний пробіг;
  –  дистанція поточної поїздки;
  –  час у дорозі (поточна дистанція);
  –  загальний час в дорозі;
  –  годинник.
В якості додаткових опцій можуть також бути присутнім лічильник калорій, пульсометр, термометр, альтиметр...

Як встановити велокомп’ютер на велосипед?

В принципі, установка велокомп’ютера не вимагає будь-яких особливих навичок і інструментів. Як правильно встановити велокомп’ютер, зможе розібратися не тільки початківець велосипедист, але і велосипедистка. 

Пристрій зазвичай складається з трьох частин - це власне велокомп’ютер (блок з дисплеєм), магніт і датчик (геркон). Умовно можна виділити кілька етапів установки.

  –  Монтаж кріпильного майданчика  для дисплея. Варіантів розміщення декілька - на кермі ближче до центру або біля гріпси, на виносi. Орієнтуйтеся на конструкцію свого керма - головне, щоб було зручно стежити за показаннями велокомп’ютера і перемикати режими під час руху. Закріплюють базу за допомогою спеціальних хомутикiв або гумових джгутів (як правило, вони йдуть в комплекті з пристроєм).
  –  Установка датчика. Правильний монтаж датчика і магніту - одна з головних умов коректної роботи велокомп’ютера. Зазвичай зчитувальні пристрої встановлюють на переднє колесо - це простіше. Встановлюють датчик на ногу вилки, закріплюючи монтажними хомутиками. Іноді, для більш точних свідчень, монтують і на заднє колесо.
  –  Кріплення магніту. Магніт необхідно закріпити на спиці якомога ближче до осі втулки, на одному рівні з датчиком. При прокручуванні колеса відстань між датчиком і магнітом має бути близько 2 мм, але не більше 5 мм.
  –  Фіксація дрота. Зазвичай дрiт пропускають по рульовій колонці або гальмівному тросику, закріплюючи спеціальними джгутиками. Кермо має вільно повертатися, не натягуючи дріт. Слід добре закріпити провід (стяжками, хомутами, прозорою ізоляційною стрічкою), щоб знизити ризик чим-небудь його зачепити і обірвати під час їзди. Провід не повинен заважати під час руху і псувати зовнішній вигляд. Слідкуйте, щоб він ні об що не терся.

Як правильно налаштувати велокомпьютер

Як підключити велокомпьютер, розібралися, тепер залишилося його налаштувати. Як правило, до кожної моделі додається детальна інструкція, тому зупинимося на основних моментах. Для початку слід вибрати мову і систему вимірювання - км / год або м / ч. Для нас більш звична метрична система.

Однак найголовніше в налаштуванні велокомпьютера - правильно ввести розмір колеса (довжину її кола в мм). Можна виміряти цю довжину самостійно (різними способами), а можна подивитися маркування на покришці і з'ясувати значення відповідно до даних зі спеціальної таблиці.

Власне, це основне в питанні, як поставити велокомпьютера на велосипед. Тепер справа за малим - катати! Крутите педалі, а решта вирахує ваш велокомпьютер!